Etiketter

måndag 29 september 2014

Musikprojekt med klasser runt om i Sverige

Nu drar vi snart igång med ett musikprojekt där vi sjunger tillsammans och visar upp vårt vackra land. Låten som vi kommer att sjunga är "Det här är ditt land" (svensk text av Mikael Wiehe) och resultatet kommer att läggas upp på YouTube.

Mina elever har spelat in kompet (hos BD Pop, tusen tack) som jag kommer att skicka till er som en Mp3-fil. Spela in er när ni sjunger låten och skicka det som en Mp3-fil till mig, jag klipper ihop låten. När låten är klar så spelar vi in filmmaterial från våra olika delar av Sverige som jag sen klipper ihop till en musikvideo.

Projektet vänder sig i första hand till högstadieskolor runt om i Sverige.
Är ni intresserade av att vara med så skicka ett mail till mig: lararehelena@gmail.com
senast fredag 3 oktober.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar